تفاوت پیچ شش گوش تمام رزوه و نیم رزوه

انتخاب نوع مناسب پیچ متریک بین یک پیچ شش گوش تمام رزوه‌ و نیم رزوه‌ کار بسیار دشواری است. این کاملاً به کاربرد یا مجموعه ای بستگی دارد که برای آن پیچ مورد نیاز است. اکثر مردم هنگام انتخاب پیچ فقط اندازه سوراخ را در نظر می گیرند.
با این حال، اندازه سوراخ تنها یکی از عوامل است و تنها با دانستن اندازه سوراخ پیچ نمی توان در مورد نوع پیچ تصمیم گرفت. در این پست به تفصیل درباره ی تفاوت پیچ شش گوش تمام رزوه و نیم رزوه‌ بحث می‌شود. ما همچنین در مورد برنامه های کاربردی آنها صحبت خواهیم کرد.

پیچ شش گوش تمام رزوه و نیم رزوه

پیچ متریک تمام رزوه چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، پیچ‌های شش گوش تمام رزوه‌ دارای رزوه‌هایی هستند که تمام طول را از پایین به بالا تشکیل میدهند. این نوع پیچ‌ها برای مجموعه‌هایی استفاده می‌شوند که در آن استحکام گرفتن در مقایسه با استحکام برشی و تراز اهمیت بیشتری دارد.

کاربردهای پیچ شش گوش تمام رزوه چیست؟

پیچ و مهره های متریک تمام رزوه به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده می شود. پانل های بدنه یک وسیله نقلیه را بررسی کنید. آنها دارای سوراخ های نصب با اندازه بزرگتر در مقایسه با سوراخ های مرتبط هستند. مزیت اصلی استفاده از این پیچ و مهره ها این است که پانل بدنه را می توان به گونه ای قرار داد که بهترین ظاهر را ارائه دهد. قاب خودرو دارای یک سوراخ کاملاً رزوه‌دار است که مخصوص این پیچ‌های متریک طراحی شده است.
از آنجایی که این پیچ‌ها دارای رزوه‌هایی هستند که از پایین به بالای طول پیچ می‌چرخند، فشار نصب در تمام طول پیچ توزیع می‌شود. این بیشتر به ایجاد فشار نگهدارنده خوب در نقطه ای که قسمت زیرین سر پیچ به پانل می رسد کمک می کند. یکی دیگر از مزیت های این نوع پیچ ها مقاومت در برابر شل شدن آن ها است.

تفاوت پیچ شش گوش تمام رزوه و نیم رزوه

پیچ شش گوش نیمه رزوه چیست؟

برخلاف پیچ‌های متریک تمام رزوه، این بست‌ها دارای رزوه‌های جزئی هستند. دنده ها از پایین طولشان شروع می شود. رزوه ها در تمام طول کشیده نمی شوند، اما پیچ منطقه ای بدون رزوه دارد. این ناحیه بدون رزوه به عنوان طول گرفتن نامیده می شود. طول این ناحیه بسته به کاربردی که پیچ برای آن استفاده می شود متفاوت است.

کاربرد پیچ های متریک نیم رزوه

این نوع بست های متریک زمانی که تراز و استحکام برشی در مقایسه با استحکام گرفتن اهمیت بیشتری دارد، کمک بزرگی می کنند. در انتهای رزوه دار این پیچ ها می توانید از مهره و واشر استفاده کنید. پیچ‌های متریک نیمه رزوه‌دار را می‌توان در کاربردهای پیچ‌دار یا سوراخ‌های رزوه‌دار استفاده کرد. این نوع پیچ ها در کاربردهایی مانند پایه موتور، پمپ آب، دینام و غیره کاربرد فراوانی دارند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید