پیچ و مهره مونل

پیچ و مهره های مونل 400 یک آلیاژ نیکل مس محلول جامد است که فقط با کار سرد می تواند سخت شود. Monel 400 که بیشتر به دلیل مقاومت در برابر خوردگی در برابر کاهش رسانه ها و آب دریا شناخته شده است، در محیط های اکسید کننده نیز از آلیاژهای مس سخت تر است. پیچ و مهره های مونل 400 که به نام آلیاژ 400 نیز شناخته می شود در کاربردهای دمای بالا، محلول سوزاننده و نمک نیز استفاده می شود.

خواص دمایی پیچ و مهره مونل

پیچ و مهره های Monel 400 که برای کاربردهای دمای بالا تا 1000 درجه فارنهایت در اتمسفرهای اکسید کننده استفاده می شوند، می توانند در دماهای بالاتر نیز در شرایط احیا کننده استفاده شوند. پیچ و مهره Monel 400 اگرچه معمولا در دماهای بالا استفاده می شوند، خواص مکانیکی خود را در دماهای زیر صفر نیز حفظ می کنند. نشان داده شده است که افزایش سختی در دمای انجماد فقط اندکی به شکل پذیری یا مقاومت در برابر ضربه پیچ های Monel 400 آسیب می رساند. حتی زمانی که مونل 400 تا دمای هیدروژن مایع خنک می شود، تغییر شکل پذیر به شکننده را تجربه نمی کند که می تواند باعث شکستگی شود. این به ویژه در مقایسه با اکثر مواد آهنی که اغلب قوی تر هستند، اما در دماهای بسیار پایین بسیار شکننده هستند، منحصر به فرد است.

پیچ و مهره مونل مقاوم در برابر آب دریا

شاید بهترین ویژگی پیچ و مهره های Monel 400 توانایی آنها در مقابله با خوردگی آب دریا باشد. به طور منحصر به فرد، آنها در برابر آب دریا که به سرعت در حال حرکت است، مقاومت می کنند، که می تواند مواد دیگر را فرسایش دهد، اگرچه شرایط آب نمک راکد گاهی اوقات می تواند منجر به شکاف و خوردگی حفره ای شود. بعلاوه پیچ و مهره های Monel 400 از ترک خوردگی ناشی از تنش و حفره شدن در اکثر آب های شیرین و صنعتی جلوگیری می کند.

تنسایل پیچ و مهره مونل گرید K500

تنسایل پیچ و مهره مونل گرید K500

تنسایل پیچ و مهره مونل گرید K400

تنسایل پیچ و مهره مونل گرید K400

حفاظت از خوردگی عمومی

اگرچه پیچ و مهره های Monel 400 بیشتر به دلیل مقاومت در برابر آب دریا شناخته شده است، اما پیچ و مهره های Monel 400 نیز رسانه های کاهش دهنده مقاومت خوبی را نشان می دهند. همچنین بهتر از بسیاری از آلیاژهای با محتوای مس بالاتر در برابر محیط اکسید کننده مقاومت می کند. هنگامی که صحبت از اسیدها می شود، پیچ و مهره های Monel 400 محافظت بسیار خوبی از اسید هیدروفلوئوریک در تمام غلظت ها تا نقطه جوش، و همچنین محافظت مناسبی از اسیدهای سولفوریک و هیدروکلریک در شرایط کاهشی ارائه می دهند.

کاربرد پیچ و مهره مونل

پیچ و مهره مونل برای مهندسی دریایی، تجهیزات پردازش شیمیایی و هیدروکربن، شیرها، پمپ ها، شفت ها، اتصالات، اتصال دهنده ها و مبدل های حرارتی استفاده می شود. همچنین به عنوان بخشی از ابزار فلزی و فریم عینک استفاده می شود.
در دهه 1950، مونل با پیچ استیل جایگزین شد که می توانست همان اشکال را با هزینه کمتر (به دلیل استفاده از نیکل کمتر) تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید